/article_titleimages/uszas2.jpg

5 ok, hogy futóként miért ússz rendszeresen

Az úszás az egyik legjobb keresztedzés futók számára, ami egyszerre edzi a testet és tölti fel a lelket. Ismerd meg az 5 okot, amiért érdemes beillesztened az úszást az edzéstervedbe.

www.futnimentem.hu >> regeneráció 2019-09-19

1. Az úszás segíthet csökkenteni a gyakran előforduló futósérüléseket


A vízben lubickolni remek érzés, még akkor is jólesik, ha futásban megfáradt izmokkal teszed. A víz felhajtóereje ellensúlyozza a gravitáció hatásait, csökkenti a test ízületeire gyakorolt nyomást, és segít enyhíteni az izmokra, ízületekre, ínakra háruló terhelést.


2. Az úszás segít gyorsabban futni


Egy pszichológiai lapban megjelent tanulmány szerint azok a futók, akik a felkészülésük során rendszeresen úsznak is a futás mellett, gyorsítani tudták a futótempójukat.


3. Az úszás fejleszti a szív- és érrendszert


Az úszás közben visszatartott és megszakított levegővétel segít a szív- és érrendszer állapotának és teljesítményének javításában, mert ez a sport arra készteti a testet, hogy gazdálkodjon az oxigénnel.


 

4. Az úszás erősíti a lábakat


Mivel a víz 800 %-kal sűrűbb a levegőnél, az úszás az egyik legjobb formája az ellenállással végzett edzésnek. A lábtempóval való haladás segíti a láb izmainak, elsősorban a vádli izmok erősödését, illetve az ízületek környezetében található izmokat is megerősíti.
 

5. Az úszás segít a gyorsabb regenerációban és rehabilitációban


Az uszoda hűs vize és futástól eltérő jellegű mozgás és izommunka hatékonyan segít az regenerációban, valamint a sérülés utáni rehabilitációban is. A futósérülések nagy részével nem lehet futni, úszni viszont igen, így aktív a gyógyulás, megmarad a mozgás élménye és a test nem épül le, másrészt a kardiovaszkuláris rendszer kapacitása is fenntartható a sérülés alatt is.


 


FUTNI MENTEM

IMPRESSZUM SZERZŐI JOGOK JOGI NYILATKOZAT