/article_titleimages/rossz1.jpg

Így állj talpra egy rossz verseny után

Szinte mindenkivel elfordul, hogy rosszul sikerül egy versenye, amire sokat készült. Ez rossz, de mind mindenből, ebből is lehet tanulni, építkezni.

www.futnimentem.hu >> regeneráció 2019-07-25

A sikertelenség frusztráló lehet, nem biztos, hogy érted, miért nem ment úgy a verseny, ahogyan azt szeretted volna – lehet, hogy nem készültél fel megfelelően fizikailag, de az is előfordulhat, hogy mentálisan és lelkileg nem voltál a topon. Akármi is történt, fontos foglalkozni a helyzettel, hogy legközelebb ne érjen csalódás, és úgy érhess célba, ahogyan azt előzetesen eltervezted.
 

Regenerálódj megfelelően


Akár fizikailag, akár mentálisan viselt meg a verseny, fontos, hogy segítsd a testedet a regenerálódásban. Adj időt a testednek a pihenésre, nem kell már másnap kimenni és egy erős edzést tolni, csak azért, hogy megmutasd, mennyi van még benned.
Néhány napig csak könnyű, kímélő mozgásokat végezz, gyalogolj, ússz, biciklizz egyet, ezek segítenek az ízületek és az izmok regenerálódásában.
 

Gondold át, mit rontottál el


Fontos, hogy kiderüljön, miért nem ment a verseny, mi az, amit elrontottál.
  • Nem készültél fel rendesen, vagy épp ellenkezőleg, túledzetted magad? Egyik sem jó, fontos megtalálni az arany középutat az edzésben is, hiszen ez segít hozzá a megfelelő teljesítményhez.
  • Elrontottad az étkezést, a frissítést? Nem ettél, ittál eleget? Túletted magad? Valami újat próbáltál ki, ami megkavarta az emésztésed? Úgy érezted, nincs elég energiád a futáshoz? A megfelelő táplálkozás, folyadékfogyasztás és a verseny közbeni frissítés a siker egyik kulcsa, érdemes ezt rendezni.
  • Eleget aludtál? A pihenés az edzés egyik kulcsfontosságú része: ha nem pihensz eleget, nem alszol jól, és fizikailag fáradt vagy, nehezebben fogsz tudni jól teljesíteni.
  • Elég motivált voltál? Céltudatosan álltál rajthoz, vagy épp semmi kedved nem volt az egészhez, és csak túl akartál végre lenni a versenyen? Ha tisztában vagy a céloddal, és fókuszálsz rá, sokkal könnyebben meg fogod tudni valósítani.
     



Nézd vissza az edzésnaplód


Már csak azért is érdemes edzésnaplót vezetni, és pár gondolatot jegyzetelni minden edzésedhez, hogy később vissza tudd nézni, hogy mentek a futások, hogy érezted közben magad, milyen érzésekkel készültél. Sok esetben már a felkészülés során „elromolhatnak” a dolgok, ha nem figyelsz a jelekre, pedig ezekből kiderülhet, hogy jó úton jársz-e, jól választottál-e célt magadnak, előrejelezhetővé válik, hogy fog sikerülni a verseny, amire készülsz. Ha azt tapasztalod, hogy már a felkészülés sem volt rendben, akkor lehet, hogy érdemes legközelebb változtatni rajta, akár edzői segítséget kérni benne.


Beszélj róla másokkal


Nem vagy egyedül. Minden futónak volt már rosszul sikerült versenye. Mesélj a tiédről a futóbarátaidnak, hátha tudnak valamilyen jótanácsot adni, ami segíthet, motiválhat. Gyűjts tippeket, ők hogyan lábaltak ki egy válságból, hogyan motiválják magukat, mik azok a dolgok, amik segítenek nekik abban, hogy sikeresen teljesítsék a kitűzött céljaikat.
 

Maradj pozitív


A sikertelenség és a negatív tapasztalat is tapasztalat, ami a későbbiekben segíthet abban, hogy sikeres legyél. Építsd be a tanultakat a felkészülésedbe, ha tudod, hogy mit rontottál el, legközelebb oda tudsz rá figyelni, tudsz fejlődni, építkezni belőle. Ha most egy nehéz szituációt meg tudtál oldani, legközelebb, amikor nehéz helyzetbe kerülsz, jusson eszedbe, erősítsd ezzel magad. Gondolkodj pozitívan, és bízz magadban – lehet, hogy most nem ment jól a futás, de legközelebb ügyesebb leszel, mint valaha!

Fotó: Pixabay


FUTNI MENTEM

IMPRESSZUM SZERZŐI JOGOK JOGI NYILATKOZAT